2013/02/10

The new message of Alexander Wang


Turiu prisipažinti, jog nesu ir niekada nebuvau didelė Alexander Wang gerbėja. Na, jei jau kalbame išties atvirai, apskritai niekada per daug nesupratau viso to (ne)lengvo pamišimo dėl šio Niujorko vaikio kūrybos. Man tai atrodo dar vienas pavyzdys, kaip iš sėkmingos jauno dizainerio karjeros pradžios pereinama į absoliučią komerciją, kuomet kurti galima praktiškai bet ką, juk tai vis tiek bus sėkmingai parduota jaunas didmiesčio karjeristes vaidinančių merginų miniai. Todėl ir žinia, jog Alexander Wang tapo naujuoju "Balenciaga" kūrėju, manęs, švelniai tariant, nenudžiugino. Kaip ten bebūtų, vakar pristatyta ateinančio šaltojo sezono kolekcija privertė į visų dievinamą dizainerį pažvelgti kitomis akimis.

I have to confess that I was never a fan of Alexander Wang. Well, honestly, I've never even understood why everybody goes crazy about every little thing this guy from New York creates. I think it's just another example of how the beginning of a successful career suddenly transforms into simple marketing and consumption: he can create whatever he wants because in the end everything will be bought by the crowd of pretending-to-be business women. That's why the news of Alexander becoming the new creative director of "Balenciaga"didn't make me happy at all. However, the collection I saw yesterday made me look at his work differently. 

Pirmieji ant podiumo pasirodę modeliai visgi nesužavėjo jau vien dėl to, jog drabužių struktūrą gerokai iškraipė didžiulės kailinės pirštinės. Atleiskite už palyginimą, bet jos sukėlė per daug asociacijų su... gorilų letenomis. Visgi, jei užsimerksime prieš šį nesusipratimą, Wang'as parodė stipriąją savo pusę: medžiagų pasirinkimą ir derinimą. Paltai, kuriuose susilieja oda ir kailis arba oda ir vilna, šilkiniais siūlais siuvinėtas karakulis, specialiai velta mohera, siuvinėta blizgiais žvyneliais. Tiesa, galbūt tokie deriniai atrodė išties stulbinančiai dar ir dėl to, jog spalvų paletė buvo parinkta itin kukli: dominavo pilka, juoda, tamsiai mėlyna, buvo galima išvysti ir šiek tiek baltos bei sidabrinės. Nors didžiausias dėmesys buvo skirtas lauko aprangai, bendrame kolekcijos kontekste itin tiko vakariniai kelnių ir palaidinės deriniai iš satino bei suknelės pažemintu liemeniu. Mano favoritės - pilkos ir kukliai atrodančios suknelės, kurių kirpimas ir klostavimas primena mokyklines uniformas. Beje, tai, jog Alexander Wang yra mylimas dėl sugebėjimo sujungti modernumą ir funkcionalumą, primena ir laisvos moheros kelnės, pernelyg dideli paltai ir megzti gobtuvai. Nors avalynė nepaliko didelio įspūdžio (pusiau kojinės, pusiau batai, kuomet kulnas lieka neuždengtas, neatrodo itin patogi alternatyva žiemai), rankinės, neabejoju, greitai atsidurs mados mylėtojų must have sąrašo viršuje. Patogi, vidutinio dydžio, neutralių spalvų - būtent tokia, į kurią telpa visas didmiesčio moters gyvenimas. 
Nuoširdžiai tikiuosi, jog tokius pačius (ar net geresnius) žodžius galėsiu rašyti ir po kelių savaičių įvyksiančio "Balenciaga" šou Paryžiuje. Nežinau, kuo tiksliai šįkart A. Wang mane papirko, tačiau jaučiu, kad šioje jo kolekcijoje buvo mažiau pataikavimo su mada koja kojon žengiančiai Niujorko publikai. Beje, gal ir kiek drąsų lyginti Wang'o kolekciją su lietuviška mada, tačiau ar jums neatrodo, jog panašius kolekcijos elementus (pavyzdžiui, pilkuose deriniuose naudotą medžiagos kryžiavimo būdą) galėtume išvysti ir Ramunės Piekautaitės kolekcijose?

The first few models didn't seem right, though, since the structure of an outfit was distorted by huge gloves made of fur. I am sorry for the comparison, but it looked... gorilla-ish. But let's leave this misunderstanding behind and look at what Mr Wang is best at: the choice and combination of materials. The coats made of leather and fur or leather and wool, astrakhan stitched with silk threads, brushed mohair embroidered with shiny sequins. Of course, the modest colour scheme is also to blame for making all of that look so perfect. The collection was mainly grey, black and navy blue with the hints of white and silver. Although the main attention was payed to the outerwear, all the evening separates in satin and the dresses with dropped waists matched perfectly in the overall context. My favourite ones where grey modest-looking dresses the cut and pleating of which reminded me of school uniforms. Some clothes, such as mohair sweat pants, oversized coats and knitted hoodies, reminded everyone of Mr Wang's abilities to integrate in his works things that are both modern and functional. Although the footwear didn't leave a good impression (half socks, half shoes that leave the sole bare didn't seem as a good alternative for winter), I have no doubts that the bags will be on top of every fashionista's must have list next fall. Practical, medium-sized and in neutral colours - that's the perfect bag to fit everything a city woman needs in. 
I really hope I can write such good words after a "Balenciaga" show in Paris in a couple of weeks. I don't really know what made me love this collection of Alexander Wang, but I just feel that it has less of whatever it used to have that usually toadied to the oh-so-fashionable New York public. Besides, maybe it's a little too daring to say this, but don't you (by "you" I mean those who know Lithuanian fashion at least a tiny bit) think that some elements, such as crisscross details or draped twists of extra fabric in those grey outfits, could also be used in collections by Ramunė Piekautaitė? 















Photos from style.com

No comments:

Post a Comment