2013/02/01

Bottega Veneta S/S 2013 Campaign


Turbūt dažnas mados mylėtojas sutiks, jog paaiškinti žmogui, nesidominčiam mada, jog mados namų reklaminė kampanija - tai ne tik pirkimą skatinantis reiškinys, bet ir ne mažiau svarbi industrijos dalis nei, tarkim, pati kolekcija, yra praktiškai neįmanoma. 

I think a lot of fashion lovers would agree with me that it is extremely difficult to explain to an "ordinary" person (and by "ordinary" I mean the one who doesn't care about fashion so much) that ads aren't just a phenomenon to encourage consumption. They are not less important as, say, the collection itself.


Reklama yra dizainerio vizijos įamžinimas kadre: kaip dailininkai tapo paveikslus, norėdami perteikti savo pasaulio suvokimą, taip mados namų filosofiją, sujungtą su to sezono tendencijomis, siekiama parodyti vos keliais kadrais. Įspūdį kuria modelis ir tai, kaip jis dėvi drabužius, kokia parinkta aplinka, net apšvietimas gali suteikti nuotraukoms labai skirtingus pojūčius. Tiesa, nedaugelis reklaminių kadrų šiuo metu patraukia akį ir priverčia ilgėliau paspoksoti į vieną žurnalo puslapį. Vieni atrodo taip, lyg į juos būtų norėta sudėti viską: kvapą gniaužiantį peizažą, įspūdingiausius drabužius, žymiausius modelius bei intriguojantį siužetą. Kiti, atvirkščiai, jau nuo pirmo žvilgsnio atrodo matyti, banalūs, nuobodūs... Tad kur slypi aukso viduriukas? Užtenka peržiūrėti Bottega Veneta pavasario/vasaros 2013 reklaminę kampaniją, jog suprastum, kad genialumas iš tiesų slypi paprastume. Tik pažvelkite į pirmąjį kadrą: svarbiausias vaidmuo atitenka ne tik gėlėtai vasarinei suknelei, bet ir ją dėvinčiai merginai. Pasak mados namų dizainerio Tomas Maier, šia kolekcija jis siekė atsiriboti nuo visuomenėje vyraujančiu klišių bei kiekvienu drabužiu Bottega Veneta klientę priversti jaustis individualia, išskirtine. Tačiau santūriajam vokiečiui nebūdingas išsišokimas. Individualumas pasiekiamas emocija, žvilgsniu, santūrumu, gracija ir... smalsumu. Nors nuotraukų nuotaiką kuria žmogus, o ne jo apranga, visgi negalima ginčytis, jog drabužiai kadrams parinkti nepriekaištingai: suknelės juostelės žaidžia su vakarėjančia šviesa, o raudona spalva paryškina karštos dienos pabaigos nuotaiką. 

An ad is something that captures the vision of a designer in one shot: painters paint masterpieces to convey their perception of the world, while fashion houses try to show the world the mix of philosophy they believe in and the newest trends in only a few shots. The mood is created by the model and by the way she or he wears the clothes, but one shouldn't forget about the setting and the lights which can give each photo a different feel. But honestly, not many ads these days capture my attention or make me stare at the shot for more than a couple of seconds. Some of them seem to have too many things shown in them: picturesque surroundings, impressive clothes, the most famous models and after that even a complicated plot. Others, on the contrary, are boring and blank from the first sight. So how to make that perfect one? Well, you will only need a second to fall in love with the new Bottega Veneta spring/summer 2013 campaign and to understand that less is really more. Just take a look at the first shot: the main role is played not only by the beautiful flower dress, but also by the girl who's wearing it. Tomas Maier, the creative director of Bottega Veneta, said that he wanted to distance himself and the collection of all the popular cliches and to try to make each client feel unique, individual. But this temperate German isn't a fan of doing no matter what just to be original. In his works the individuality is achieved through emotions, gaze, moderation, elegance and... curiosity. Although the mood of these pictures is created by the people in them and not by their outfits, I have to admit that the choice of clothes for this campaign is beyond perfection: stripes of the dress play with the evening light and the red colour accentuates the atmosphere of the ending day. 

Modeliai/models: Freja Beha Erichsen, Baptiste Radufe
Fotografas/photographer: Peter Lindbergh






2 comments: